čtvrtek 16. ledna 2014

O Vánocích po Vánocích ...

... a všeobecně takové menší shrnutí loňského roku a co chystám do roku dalšího. Mega picture heavy článek pod perexem.

Vánoce se u nás vydařily - nevím jak jinde, ale my je máme skutečně klidné a v pohodě. Nestihly se umýt okna? Však ono se to nezblázní. Nestihlo se napéct dvacet druhů cukroví? Tak jich bude jen pět, koho to zajímá. Proč kupovat dárky za tisíce, když vím, že člena rodiny mnohem více potěší tahle čůčovina za dvě stovky. Opravdu nechápu lidi, kteří si musejí půjčovat peníze, aby "měli na dárky a Vánoce". Budu znít jako esence sentimentu, ale nemyslím si, že by to bylo o dárcích, naklizené domácnosti a tuně jídla. Ale dosti od poučování - jak tedy vypadal konec roku u nás?

O výletu do Vídně jste si už přečetli. A víte, že ze mě vysál veškerou vánoční náladu. Proto dokopat se k nějakému dělání výzdoby byl docela zážitek. Ale představu jsem měla - téma andělé a zlatá barva. Skočila jsem do výtvarných potřeb a nechala tam svou výhru v cosplay soutěži (tj. poukázka na 400,- Kč) za pět archů zlatého vlnitého papíru a jedno balení keramické hmoty (tu jsem do výzdoby nepotřebovala, ale na cosplay se vždycky hodí). Hodinu jsem obkreslovala šablony andělíčků a hvězdiček a dalších osm hodin je vystřihovala. Ale výsledek na oknech stál za to, navíc u skoro-tchýně jsem s tím sklidila ohromný úspěch.



Cukroví jsem letos udělala skoro sedm druhů. Skoro, protože jsem nestihla do Vánoc naplnit vosí hnízda a přilepit je na piškot a po Vánocích už se mi do toho nechtělo, tak jsem těsto splácala do kuliček a stejně se to snědlo. Ráda bych sem dala fotku, jak jsem to měla pěkně naaranžované na novém zlatém podnose (Nanu-Nana, jen 60,- Kč!), ale pokaždé se po něm jen zaprášilo a já ve výsledku neměla co fotit.

Pro stromeček jsem si došla týden před Vánoci k nám k Bille. Jako správná logicky uvažující žena jsem samozřejmě nehodlala vyhodit skoro šest stovek za metr šedesát smrček, takže jsem raději investovala 450,- Kč do dva metry deset vysoké borovice. Bohužel mi, jakožto logicky uvažující ženě, už nedošlo, jak sama odtáhnu něco tak ohromného tu jednu zastávku domů a musela jsem si zavolat otroka v podobě spolubydlícího a společnou pomocí jsme to zvládli. Doma jsem pak poslouchala od svého Muže dva dny pohádku o tom, jak nejde nacpat kmínek o průměru 20 cm (chrchly chrchly, přehání, chrchly chrchly) do stojánku o průměru 5 cm (chrchly chrchly, opět přehání, chrchly chrchly). Samozřejmě to šlo (ono stačí obětovat první spodní řadu větví), jen jsem se musela zatvářit trochu nepříjemně a hlásit na celou domácnost, že si to tedy udělám sama. Do borovice jdu příští rok znova, poměr cena-výkon rozhodně stál za to, nehledě na fakt, že jsem pod ní pořád nemusela zametat spadané jehličí.


K našim jsem se vypravila 23.12. večer. Dostala jsem nabídku, jestli nechci jet s taťkou a bratry ráno na Štědrý den lyžovat. Rozhodla jsem se raději zůstat doma a prospat se, u čehož nevím, jestli to bylo správné rozhodnutí. Sice jsem nevstávala v pět, ale v devět, nicméně jsem byla maminkou zapřažena do menšího maratonu drobných domácích prací. U toho jsme koukaly na pohádky a když pak dorazili kluci a pohádky v televizi nebyly nic extra, tak jsme si pustili Rise of Guardians, pak plynule přešli k večeři a stromečku.A co jsem letos dostala?


Spoustu knížek čtecích, spoustu knížek tvořících, nějakou tu kosmetiku, awesome chlupatý župan od mužových rodičů (který jsem tři dny hrdě nosila ven v domnění, že je to mikina), pěkné náušnice a pak spoustu nového kuchyňského náčiní, která jsem nefotila. A samozřejmě nový foťák, kterým byla kopička vyfocena. Spokojenost naprostá.

Silvestr jsem pro změnu strávila (jako už tradičně) v Praze, letos ale poprvé na Žižkově v Arenothově novém bytě a v duchu školních uniforem. Spousta jídla, dobrého pití, kočka na mazlení a PS3, dohromady třináct lidí v 3+1. Nezapomenutelné!



Jaký teda byl rok 2013? Fajn. Ne zázračný, ne úplně špatný. Muž si prošel nezaměstnaností a našel si novou práci. Já utekla ze sexshopu na recepci, kde jsem spokojená. Sedavé zaměstnání mi nesvědčí - přibrala jsem a je čas začít s tím něco dělat. Nedodělala jsem cosplay do soutěže na Animefestu. Oproti tomu jsem ho dodělala do soutěže na Akiconu a vyhrála. Letní chlastací sezóna u našich na zahradě byla super, ale odnesla jsem si z ní spálená záda a ramena. Z dovolené v Chorvatsku jsem přijela opálená o dva odstíny, ač jsem se mazala krémem jak divá a kempovala na pláži pod malým olivovníčkem. Hodně se mi líbil výlet s mamkou a sestřenkami na Orlí hnízdo a do Salzburku. Ten do Vídně se mi nelíbil vůbec. Vzkřísil se blog naší cosplay skupiny. Ale teď nám došly nápady co psát. Takže rok takový neutrální.


Splněné cosplaye si mohu odškrtnout jen dva a to Yuuko Ichihara (xxxHolic) a Litchi Faye-Ling (BlazBlue).




A co hodlám podniknout v roce 2014?

- Vzkřísit šatník a botník. Bude to znít jako klišé, ale já nemám co na sebe. Opravdu. A to co mám jsou zpravidla věci, které jsou v rozmezí 3-6 let věku, tudíž mají nějaké vady, jsou vyšisované, nebo už dávno nejsou mým stylem. Tričko s Hello Kitty na sebe už hold nechci brát. Chci barvičky! Chci sukně! Chci se oblékat víc jako ženská. Chci spoustu bot! Mám v plánu ušít si tolik věcí a nějaké kousky oblečení předělat a upravit. Jak se k tomu dokopu? S Myrou jsme se rozhodly zavést "Kafe v novém". To znamená, že si stanovíme deadline v podobě srazu na kávu, kam přijdeme každá v nově ušité/upravené věci.

- Naučit se háčkovat. To hodně souvisí se vzkříšením šatníku. Taurwen (Ophelia, Rabbit Heart) háčkuje úžasné věci a mě se to hrozně líbí. Navíc já jsem v obchodech děsně vybíravá a spousta věcí mi přijde předražená a to mě motivuje k tomu učit se něco nového. Navíc spousta věcí na míru a dle mého vlastního vkusu a designu. Až mě Taurwen začne deptat svými upletenými věcmi, naučím se i plést.

- Chodit 2x týdně plavat a ve zbylých dnech cvičit doma jógu. Jóga mě baví - je to klidný sport, při kterém se pěkně protáhnu a uklidním. Plavání mě taky baví. Jen to chce se vyhrabat z toho nachcípání a překonat lenost. Co si budeme namlouvat, trochu jsem přibrala a pokud nechci skončit jako machna, musím se sebou něco dělat. motivace? Cosplay. Letos bude to zhubnutí třeba.

- Nekupovat svačiny a místo nic si vařit do práce jídlo. Praktikuju to už dva týdny. A nevěřili byste - nejen že se na tom dost ušetří, navíc je to chutné a já po půl roce nechodím z práce domů hladová. Taky dobrý způsob jak do stravy mého Muže nacpat nějakou zeleninu a ovoce.

- Nedělat cosplaye na poslední chvíli. Tohle je společně s cvičením předsevzetí, na kterém budu muset opravdu hodně zamakat. K dělání věcí na poslední chvíli mám hrozný sklony, ale loňský rok mi ukázal, že se to opravdu nevyplatí. Nervy, nevyspání a v případě Yuuko jsem musela odpískat i cosplay soutěž. Ráda se vymlouvám na to, že je to tou nemocí, která mě týden před AF skolila, ale co si budeme namlouvat - nebylo by to tak strašné, kdybych začala, jak jsem plánovala.

A co cosplay plány na tento rok?

- StarCon - Pochod fantazie - Weeping Angel, Doctor Who - Něco úplně nového, co jsem ještě nikdy nedělala. Cosplay nejstaršího stvoření ve vesmíru, smrtelně nebezpečné sochy? To bude úžasná výzva!


- Animefest - cosplay soutěž - zatím zůstane tajemstvím, protože nerada připravuji konkurenci o překvapení. =D 

- Animefest - pátek a neděle - Maya Natsume, Tenjou Tenge - Přemýšlela jsem o něčem maličkém relativně civilním, zatím to vypadá na novou verzi Mayi Natsume z Tenjou Tenge.


- NatsuCon - Elsa, Frozen - Do Elsy jsem se zamilovala hned jak vyšly první zmínky o Frozen. Po filmu jsem se do ní zamilovala ještě více. Duo cosplay s Myrou, která mi udělá Annu. V ostatních dnech Natsuconu podle počasí vytáhnu buď Ruku z YYH nebo Litchi.


- Akicon - Mad Moxxi, Borderlands - O Borderlands naše skupina přemýšlí jako o dalším skupinovém projektu. Kdo ví, jak to dopadne, nicméně mě se Moxxi moc líbí, proto jsem si jí do cosplay listu zařadila, nehledě na fakt jestli skupinový projekt bude nebo nebude. V pátek a neděli vytáhnu spíš nějaký zateplený cosplay, takže pravděpodobně Mayu ve školní uniformě, nebo Yuuko.


A jak hodnotíte rok 2013 vy? Byly Vánoce v klidu? Máte nějaká předsevzetí v novém roce? A co cosplay plány?

Žádné komentáře:

Okomentovat