čtvrtek 17. dubna 2014

Proč pražští cosplayeři milují Letnou?

Odpověď je jednoduchá - spousta obchodů docela blízko u sebe. Já jsem poměrně lenivý člověk a strašně mě nebaví, když se musím pro materiály na cosplay mrcasit z jednoho kouta Prahy do druhého. Proto jsem si za ty tři roky zvykla na několik obchodů, které jsou docela blízko místa, kde pracuji (Václavák), poměrně blízko sebe, nebo aspoň na lince metra, kterou jezdím domů (C). Pokud jste z Prahy, cosplayer, kutil, švadlenka, whatever a nemáte ještě občíhnuto, kam pro co chodit, zde máte seznam mých oblíbených obchodů i věcmi, které se u nich vyplatí kupovat. To vše, převážně na Letné a nebo v centru města.

1. Vacke (Řempo) - Dlouhá 25

zdroj

Můj oblíbený obchod, který mi ukázal Arenoth. Mají všechno různé potřeby pro kutily, které zpravidla v hobby marketech neseženete, nebo minimálně ne v takovém výběru. Najdete tam spoustu technických látek, různou galanterii, lana, potřeby pro domácnost, komponenty. Já do Řempa chodím pro "karimatkovinu" (nechtějte po mě správný název, protože ho prostě nevím) na cosplay, různé filcy, kůži a drobnosti jako rolničky, nýty, pyramidky na pásek, které tu seženete levněji než v klasické galanterii. Problém pro někoho může být otevírací doba 10:00 - 18:00, ne každý to kvůli pracovní době stíhá.


Dobrou alternativou jsou Potřeby pro kutily - Provaznictví na Florenci, kam chodí Myra, ale mockrát jsem tam nebyla, takže je úplně neposoudím.


2. Látky Mráz - Haškova 10

zdroj

Jak už název napovídá, je to obchod s látkami. Mráz je pro mě sázka na jistotu - když hledám nějakou látku na cosplay, tam ji vždycky najdu. Ceny jsou přijatelné, pohybují se kolem 150,- Kč za metr, některé látky levněji, některé dráž. Obchodů mají několik, ale já chodím hlavně do toho na Haškově ulici (Letná - zastávka Kamenická), protože už mě tam znají a to pro mě občas znamená nějakou tu slevu. Mají i e-shop, kde si můžete látky nechat poslat domů, nebo si je osobně vyzvednout na pobočce v Sázavské ulici. Nevýhodou je opět otevírací doba 9:00 - 18:00, kterou málokdo stíhá a před tou šestou tam je občas dost narváno.

3. Koralky.cz - Milady Horákové 58

zdroj

Můj oblíbený obchod, kam chodím pro korálky a komponenty. Najdete tam skutečně dobrý výběr za rozumnou cenu, vše přehledně rozvěšené a uspořádané. Mě se hodně líbí jejich systém věrnostních kartiček - z každého nákupu se vám na kartu ukládá 10% a tu naspořenou částku občas můžete použít k zaplacení nákupu. Otevírací dobu mají 10:00 - 19:00, což je fajn, protože tam stíhám chodit bez problémů.

4. Flex-Tex - Jateční 31

zdroj

Flex-Tex je další obchod s látkami, do kterého ale chodím málokdy. Látky mají levné, poměrně dost slušný výběr, ale jejich kvalita odpovídá ceně. To co potřebuji tam zpravidla nenacházím a tak tam chodím jen pro levný satén (který používám fakt výjimečně) a pro tyl, kterého mají na výběr v mnohem větším množství, variantách a ceně než kdekoliv jinde. Otevírací doba 9:00 - 18:00.

5. Stoklasa - Jateční 19

zdroj

Galanterie, korálky, bižu - Stoklasa má skoro všechno. Jezdím sem pro stuhy, šikmé proužky a krajky, protože mají ohromný výběr za menší cenu než jinde a pro korálkové komponenty, které neseženu v Koralky.cz. A taky pro perličky, ty mají levněji. Mají moc fajn obsluhu, pokud něco nevidíte, ukážou vám, kde to je a nebo to zkusí najít ve skladu. Když chcete něco ve velikém množství, vyplatí se to spíše objednat přes jejich e-shop domů, nebo na prodejnu, kde si to můžete vyzvednout. Otevírací doba 9:00 - 19:00 také potěší.

6. Altamira - Skořepka 1

zdroj

Mé nejoblíbenější výtvarné potřeby vůbec. Jeden malý obchůdek je na Skořepce a druhý, trochu větší je hned za rohem. Já chodím primárně do toho malého, protože beru akrylové barvy a barvy na textil, cernit a fimo, které mají právě tam. Chce to vědět, pro co jdete, obchůdek je malinký (a populární, bývá tam narváno) a obsluhuje vás tam prodavačka - vždycky moc příjemná, ještě se mi tam nestalo, že by na mě byli oškliví. Na koukání bohužel není prostor, což je na jednu stranu dobře, protože bych tam už jinak nechala majlant. Mají takové běžné ceny, ale platit kartou se tam dá jen při větších nákupech, takže doporučuji návštěvu s hotovostí. Otevírací doba 9:00 - 19:00.

7. Tvořilka - Vocelova 9

zdroj

Malý obchůdek s korálky a komponenty poblíž Tesco Express na I.P.Pavlova. Co se korálků týče máte lepší výběr na Stoklase nebo Koralky.cz, ale Tvořilka je zase bezkonkurenční ve výběru lůžek pro kameje nebo zalévání pryskyřice. Také mají slušný výběr různých přívěsků. Otevírací doba 9:00 - 19:00.

8. Filium - OC Palladium, Náměstí Republiky

zdroj

Do této galanterie chodím málokdy, protože je docela drahá, takže jen když potřebuji drobnost a nechce se mi kvůli ní do Stoklasy, nebo naopak ve Stoklase něco neseženu. Pro co ale chodím pravidelně jsou střihy - mají pultík, na kterém máte katalog se střihy od Burdy a ještě jedné další společnosti, které si můžete prolistovat a pak si jen říct obsluze o číslo střihu - je to pohodlné a fajn, pokud netušíte, co za střih přesně hledáte. Cena střihů je stejná jako v jiných galanteriích, protože si jí určuje sama Burda. Otevírací doba je také fajn, odvíjí se od OC Palladium - 9:00 - 21:00 a ve čtvrtek až do soboty 9:00 - 22:00.

9. Kalců - Žitná 30

zdroj

Další obchod s látkami, bohužel tentokrát dražší. Najdete tam krásné látky, kvalitní, hodně veliký výběr jsem zaznamenala v umělých kožešinách, nicméně všechno jde ruku v ruce s cenou - málokdy tam najdete látku pod 300,- Kč za metr, když jsou ve slevě, tak jich rozhodně není moc a zpravidla jsou to zbytky, co zbyly z role. Ale zase jsou tam látky, které u Mráze nebo ve Flex-Texu neseženete. Já se tam občas chodím pokochat, kouknout, co je ve slevě a nakupuji převážně jen vlizelín, protože mají ten pevný plátnovitý, co se mi nepřipéká na žehličce (o svém boji s vlizelínem vám taky někdy povím). 

10. OBI - Tomíčkova (Roztyly)

zdroj

Klasický hobby market, jakých je po ČR stovky. Chodím do něj pro věci na různé zbraně a další rekvizity - montážní pěny, autolaky, tyče, trubky, tmely, polystyren...

Snad vám můj malý přehled trochu pomohl, pokud máte nějaké další tipy, napište mi je do komentářů! Každý komentář mi dělá velkou radost a ráda objevuji zajímavé výtvarné potřeby a obchody s látkami. =)

Žádné komentáře:

Okomentovat