pátek 4. dubna 2014

StarCon 2014

Tak už je za námi další StarCon a příští bude až za rok, ach jo... Letos se pro mě nesl v duchu přednášek a poníků, protože jsem přednášela dohromady třikrát a celý víkend (vyjma pátku) lítala v cosplayi Applejack.
Čtvrteční večer se tedy nesl v duchu příprav, kdy jsem dodělávala prezentaci k "Šíleným animákům" a "Miluj svého antihrdinu" a na poslední chvíli zjišťovala nedostatky cosplaye - jako třeba že ouška, co jsem si vymyslela magicky nedrží tak jak by měli a že když si své půlmetrové vlasy stočím pod poměrně dlouhou a hustou paruku, tak je klobouk na Applejack fakt hrozně maličký a potřebovala bych tak o dvě čísla větší. Ale to se nějak poddá.

PÁTEK :


V pátek po práci jsem šla na Hlavní nádraží vyzvednout bratra s kamarádem Martinem a společně jsme vyrazili směr Nuselská radnice. Na registraci byla sice fronta, ale nic tak závratného jak znáte třeba z Animefestu nebo Advíku, takže jsme byli během pěti minut odbavení. Mě se díky třem přednáškám snížilo vstupné, tak jsem za celý víkend + StarCon placku zaplatila jen 210,- Kč.

Prošli jsme se po prostorách, nakoukli, co mají nového na tržišti, šli se pozdravit do kreslené linie s Dasherem a Terkou a pak jsme vyrazili na první zajímavou přednášku, kterou byla "Camea Stane Lee". V podstatě se jednalo o promítání záběrů z Marveláckých seriálů (i animovaných) a filmů ve kterých se objevil slavný Stan Lee. Nikdy jsem nevěděla, že je jich tolik a že to dělá už tak dlouho, myslela jsem, že je to výsada posledních let a filmů.

Měli jsme hodinu pauzu, tak jsme šli dělat společnost Terce do kreslené linie, kde se zatím pouštěl "Zvoník od Matky Boží" a potom jsme šli na "Úvod do Supernaturalu". Já, jelikož jsem Supernatural viděla, ale zajímalo mě to a bratr, jelikož má v plánu se na Supernatural podívat. Slečna to proletěla docela rychle a na doplnění času pak začala promítat videa, ale některé byly docela spoilerující, takže bratr utekla  já pak v těsném závěsu za ním. Na "Supernatural fandom" už jsme nezůstali, zčásti kvůli spoilerům, zčásti kvůli tomu, že vím, jak dokáže být tento fandom strašidelný. Ještě nás lákalo promítání "Torchwood: Prohibition day", ale to bylo až od půlnoci a my se chtěli dostat nějak rozumně domů a jít spát. Což platilo spíš pro kluky, já šla spát ve čtyři ráno, protože jsem dodělávala poslední přednášku.

SOBOTA :

Ráno jsme na StarCon dorazili na desátou, přímo na Dasherovu přednášku o animovaném seriálu "Samurai Jack", na který jsem já osobně pěkně navnaděná, protože animace i celkový příběh mě hodně zaujal. Navíc jsem se na přednášce kámošila s úžasným zlatým retrívrem, kterého jsem pak potkávala i po zbytek conu. Pak jsem navazovala já se "Šílenými animáky". Musím říci, že jsem na tuto přednášku hrdá a měla docela slušný ohlas v publiku.

Don Rexoň

Pak jsem si dala chvilku pauzu, pomohla zbytku poníkovské skupiny do kostýmů, došla si pro pití a pak se šla podívat na přednášku "TMNT" o želvách ninja, kterou jsem ale po chvilce zase opustila, protože přednášející hrozně mumlal a já mu polovinu informací ani nerozuměla. Vrátila jsem se pak na svou další přednášku, tentokráte "My Little Pony", kde jsem kromě nejnovějšího "Friendship is Magic" mluvila i o starých sériích. Sama se bez mučení přiznám, že jsem to odflákla. Ono moc ucelených informací na netu o starých sériích není a když jsem zkoušela koukat přímo na staré animáky, tak jsem zjistila, že oproti těm novým poníkům jsou tyhle děsné a prostě hrozně nudné. Takže podle toho vypadala i má připravenost a celou přednášku jsem profrčela za 40 minut.

Bratr coby Devátý Doktor

Bratr se chtěl jít podívat na "Papírovou flotilu", tak jsem šla s ním. Tato přednáška byla opravdu zajímavá, paní, která sama lepí papírové modely přes deset let, ukazovala různé možnosti kde sehnat modely lodí ze Star Wars, Star Gate a jak mohou vypadat, když se slepí. Po této přednášce si svou premiéru užil bratr s přednáškou "Vesmír studia Pixar". Návštěvnost měl dost velikou, mluvil o fanouškovské teorii, jak jsou všechny Pixar filmy propojené a vytváří dějovou osu až do daleké budoucnosti.

Po Matesovi jsem na řadu přišla já se svou - na tomto StarConu - asi nejúspěšnější přednáškou a to "Miluj svého antihrdinu", aneb přehled deseti (dle mého názoru) nejzajímavějších a v Čechách sehnatelných antihrdinů. Sál jsem měla narvaný, samotnou mě ta přednáška hodně bavila a musím se poplácat po rameni, nejspíš jsem to zvládla dobře. =D

Po přednášce jsem se šla ven vyvětrat spolu s dalšími lidmi, kteří si se mnou o různých antihrdinech chtěli pokecat a pak jsem se vrátila zpátky do kreslené linie, kde probíhala soutěž "Chcete být milionářem". Princip byl stejný jako u té originální televizní soutěže, jen otázky se týkaly skutečností a faktů řečených za celou sobotu na přednáškách kreslené linie. Škoda, že jsem nemohla soutěžit (měla bych moc velikou výhodu proti ostatním), protože jsem si vyhlídla mezi cenami krásný hrnek se želvami ninja.

V osm hodin vypukl zlatý hřeb StarConu - divadelní představení skupiny TyJáTREK "Někdo to rád logické". Jak už název napovídá, byla to Star Trek předělávka známého filmu "Někdo to rád horké". Skutečně dobře jsem se bavila, pravdu je, že některé scény by byly pro člověka neznalého originálního filmu a Star Treku docela nicneříkající, ale myslím, že s tím v publiku nikdo problém neměl. Obzvláště týpek, co hrál Malcolma/Tashu byl naprosto dokonalý!

Jelikož už se únava docela hlásila, vybrali si kluci výhry z tomboly a vyrazili domů.

NEDĚLE :

Navzdory posouvání času jsem se vyspala krásně, takže jsem se zase s chutí oblékla do cosplaye Applejack a společně s bratre (Devátý Doktor) a Martinem (Arthur Dent ze Stopařova průvodce po galaxii) vyrazila na StarCon na poslední zajímavý bod programu - Pochod Fantazie.

zdroj

Před školou už stepovala spousta lidí v kostýmech, včetně Velitele Cobry a Baronky, úžasného Krytona, přes královny a Kloboučníka z Alenky po Doktory, zbytky mé poníkovské skupiny a spoustu dalších kostýmů.

Velitel Cobra a Kryton

Šla se oblíbená trasa Náměstí Bratří Synků - I.P.Pavlova - Václavák - Staromák, kde byl pochod ukončen. Během cesty jsme pobavili i pobouřili spoustu mudlů a nafotili spoustu fotek, pak se všichni rozprchli na všechny světové strany s vědomím, že za rok zase. Já si jako bonus odnesla mazlení s freťákem Winniem, kterého jsem se pokusila nalákat na jablíčko.

Winnie
zdroj

Letošní StarCon hodnotím jako hodně povedený. Nejvíce času jsem trávila v kreslené linii nebo kolem s přáteli, takže jsem moc programu nenavštívila, ale i tak jsem si ho hrozně moc užila. Příští rok zase, ale tentokrát v cosplayi jen na neděli!

Poníkovská skupinka

Proč vám neukážu moc fotek cosplaye Applejack? Jednoduše - nejsem s tím cosplayem spokojená. Chce to nový a pořádný klobouk, trochu předělat paruku a hlavně jiné oblečení. Zvyklá na své tmavé hadry, kalhoty do pasu a hlavně podpatky jsem se jen zděsila, co hrozného s mým tělem dokázaly vykouzlit bokové džíny, oranžové tričko a ploché boty... -_-

Žádné komentáře:

Okomentovat