středa 23. července 2014

Jak už si raději nebudu hrát na instalatéra

 Všichni, kdo sem chodíte poměrně častěji, si určitě pamatujete veselou historku, kterak nám praskla odtoková trubka pod vanou a já si mazácky zahrála na instalatéra. Pro ty, kteří jsou tu noví - story si můžete přečíst zde. Tehdy mi okolí a čtenáři v komentářích doporučovali, že bych se měla dát na instalatérskou kariéru, že s mou šikovností určitě nebudu mít nouzi o zakázky. Ego boost as fuck, ale přehnané sebevědomí se nevyplácí.

Všechno to začalo menším záchvatem uklízení, protože to u nás opět vypadalo jako po výbuchu atomovky. Domyla jsem nádobí, co se nevešlo do myčky, tupě zírala do dřezu na odtékající vodu a přemýšlela o nesmrtelnosti chrousta, když mě zaujalo, že voda odtéká nějak pomalu. Nebylo divu. I když dáte do odtoku sítko, vždycky se nějaký kousek humusu dostane do odpadu. A jak tak koukám, měla jsem jej zanesený docela slušně.

Akorát já k tomu nemám zvířátka na pomoc...

To tak přece nemůžu nechat! Mohlo by to hnít a podobně a ve chvíli, kdy to začne trošku smrdět, bude pozdě. Už jsem si zvykla, že mi občas v odtoku od odkapávače vyraší rostlinka, ale tak tu jen vypleju, proliju savem a je klid. Navíc k důkladnějšímu čištění bych musela rozebrat celou linku a na to nejsem ani ve svých OCD záchvatech dostatečný magor. Odtok si žádal důkladnější řešení - došla jsem si pro šroubovák.


Vyšroubování vršku odtoku je u mě poměrně běžná věc - v koupelně tak vanu i umyvadlo zbavuji nachytaných chuchvalců vlasů dost pravidelně. Takže vesele vyšroubuji šroubek, sundám vršek, vše úhledně vyčistím a proliju savem a opucuji houbičkou. Sakra, proč mám mokré nohy? Asi jsem zase kachna a trochu vody rozlila, stává se to docela běžně. Nasadím těsnění, vršek, namontuji šroubek a v myšlenkách se plácám po zádech, ja jsem šikovná.

Vody, ve které stojím je ale příliš na to, abych jen něco rozcákala při úklidu. Otevřu skříňku, a tam mě čeká apokalypsa...


Co mi bohužel nedošlo bylo, že ve chvíli, kdy jsem vyšroubovala šroubek, poklesnul náš chabě sestavený kuchyňský sifon asi o centimetr níže. Tímpádem úplně nedoléhal na odtok dřezu. Tím pádem polovina vody, kterou jsem při omývání součástek pustila do dřezu vytekla do skříňky. Yay.

Díky bohům, že věci jako kuchyňská váha, hopsík na topinky a sendvičovač jsou na druhé straně skříńky a voda se k nim nedostala. Ovšem stále není důvod zpívat haleluja.

Bohužel, přímo pod sifonem jsem měla uložené tablety do myčky a gelové kapsle na praní. Oboje zmíněné se začne rozpouštět při kontaktu s vodou... O kapsle na praní jsem přišla úplně (tedy víc jak polovinu balení), protože ve chvíli, kdy se namočí a začne rozpouštět jedna a vyteče z ní gel, tak se spustí řetězová reakce... Tablet do myčky jsem zachránila asi deset, protože jim to déle trvá. Ale i tak polovina balení v háji.

Takže po tomto zážitku jsem se rozhodla se zase chvilku do instalatéřiny nehrnout...

PS: Všechny gify jsou nalezené na tumblr.com

4 komentáře:

  1. To se obcas stane kazdemu. Mne se nedavno povedlo v ramci opravovani rohacku u umyvadla ho dostat do stavu, kdy z nej cakala voda na vsechny strany (coz byl oproti predchozimu stavu, kdy jenom kapal docela pokrok :)

    Kazdopadne ja se pri praci se sifonem drzim jednoho pravidla - dam pod nej lavor, at mam jistotu, kde ta voda zkonci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vytopená kuchyň mě tomuhle pravidlu taky naučila.

      Vymazat
  2. Něco podobného se mi stalo v koupelně... :-D a taky jsem zprvu nechápala, jako co je to za blbost, že dole valí voda jak o život... :-D
    Ale ber ty utopené tablety a kapsle z té lepší stránky, Clover - každý instalatér nějak začínal... ;-))
    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověka to zamrzí, ale zase je alespoň důvod, proč vyrazit na nákup do drogerie. =D

      Vymazat