úterý 9. září 2014

30 days mori girl challenge! - den první

To tak proplouvám tajuplnými hlubinami tumbrl (týden jsem na něm nebyla a ten absťák je hrozná záležitost - jak jsem mohla žít bez tumblr, to nepochopím) a najednou na mě vyskočila tato mori girl challenge. O co se jedná? Klasika, každý den po celý měsíc postupně odpovídat na otázky ohledně mé osoby a mori stylu. Fun!
Přiznám se, že mori girl styl se mi hrozně moc líbí a velice mě zaujal, akorát zatím je můj šatník teprve v zárodku. Ale pracuji na tom!

Pokud nevíte, o co jde, tady je pár informací. Mori girl styl vznikl v Japonsku a doslova v překladu znamená "dívka z lesa" (mori = les) a dívky, které se tak oblékají skutečně vypadají, jako by z toho lesa právě utekly. Tento styl klade důraz na přirozenost a soulad s přírodou. Oblečení je často v přírodních barvách a navrstvené přes sebe. Samozřejmě, jako většina japonských módních stylů, se i k tomuto pojí určitý životní styl.  Pro více informací doporučuji kouknout na tento blog.

zdroj

zdroj

1. How did you get into mori girl?

Když se zajímáte o divnou módu, hlavně tu japonskou, jednou na vás odněkud ta mori prostě vyskočí. Já jsem její existenci postřehla kolem roku 2010. Ač tíhnu k přírodním stylům, mori mě v té době nenadchlo, protože mi přišlo hrozně divné a přeplácané. Ono divné a přeplácané je doteď, ale přeci jen se za tu dobu objevila spousta dívek, které si tento styl upravilo pro sebe a vzniklo několik odnoží a podstylů, ve kterých už jsem se našla, protože byly pro mé minimalistické myšlení a pravidlo "v jednoduchosti je krása" mnohem stravitelnější. Proto v inspiraci pokukuji spíše po západních nositelkách, ty asijské se stále drží té staré a tradiční. 

7 komentářů:

  1. Pěkná challenge! Taky mori sleduju už nějaký ten rok, ale nikdy jsem se neodvážila do něj jít, protože se mi přeci jen víc líbí na hubených asiatkách a celkově hubených slečnách obecně, ale tak nějak začínám mít pocit, že za pokus by to stálo a v hlavně už mám několik velmi konkrétních nápadů :D už se k tomu jen dokopat a ideálně to stihnout do Akiconu :) každopádně tuhle challenge budu bedlivě sledovat ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se do ní taky dlouho neodvážila, když je moc "přeplácaná" (na můj vkus), tak se mi to zpravidla moc nelíbí, nebo se bojím, že pokud bych se o to pokusila já, budu vypadat jako bezdomovec, než víla z lesa. =D Proto mě baví spíše umírněnější západní outfity - každý si najde to svoje. =)
      Budu držet palce, ať se ti do Akiconu povede nějaký hezký outfit sestavit (u mě je Akicon pro změnu další con, na kterém předvádět cosplaye). =)

      Vymazat
  2. Ha ! Vůbec jsem nevěděla o existenci tý mori centrály nebo co to je o_o...a ono tam stejně nic není, takže je to asi jedno =D
    Jinak pozoor =D ! Evropská taková ta dark witchy mori už není mori ale strega fashion ! (což je třeba ten první outfit)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavé, já to viděla už na několika slečnách, co to prezentovaly jako "dark mori". =D Ale strega fashion zní mnohem zajímavěji a trefněji, aspoň už vím, pod čím hledat. =D

      Na té centrále je max. několik základních informací, ale hlavně spousta odkazů, kterými se pak dostaneš na zajímavější věci - co si budeme namlouvat, žádná pořádná česká stránka o mori zatím není (nebo jsem na ní nenarazila). =)

      Vymazat
    2. Wow, strega fashion, to slyším prvně, já to také hledala spíše pod dark mori, což se mi stejně líbí ze všeho nejvíce :))

      Vymazat
    3. No jako je to oboje stejný - ten hlavní rozdíl je v tom, že dark mori má kořeny v Japonsku a inspiruješ se jejich kulturou a street fashion, zatímco strega fashion má kořeny v evropským čarodějnictví, severský motivy, Thorovi kladiva a podobně - to se v dark mori z Japanu nepoužívá, protože...to tam není no =)

      Vymazat
    4. Děkuji za vysvětlení :) už jsem i z toho obrazového materiálu pak pochopila, že strega fashion je nám trochu bližší, ale samotnou by mě opravdu nenapadlo to nějak odlišovat :) občas mám i hrůzu z toho, na co všechno se rozčlenil steampunk! :))

      Vymazat