pátek 20. února 2015

Seriálová závislost: Bunheads

Narazila jsem na to vlastně naprostou náhodou - na nějakém webu se psalo o ukončených seriálech, u nichž by fanoušci ocenili jejich návrat a jedním z nich byla i Gilmorova děvčata. Jako správný gilmorkofil jsem zpozorněla a článek přečetla. Ač mě znovuobnovení Gilmorek neláká, zaujala mě informace, že autorka Gilmorových děvčat, Amy Sherman-Palladino, natočila další seriál s názvem Bunheads. Takže jsem online zkoukla první epizodu. A pak další. A pak další...

Hlavní hrdinkou je tanečnice Michelle Sims, která se živí jako showgirl v Las Vegas. Po zpackaném konkurzu na roli do muzikálu se namaže na večeři se svým obdivovatelem Hubbellem a kývne na jeho nabídku ke sňatku. A tak se Michelle přes noc ze zářivého Las Vegas stěhuje do ospalého městečka Paradise v severní Kalifornii, kde na ní čeká další překvapení - Hubbell i ve svých skoro padesáti žije v domě se svou matkou Fanny, která hned za domem vede taneční školu a z manželství svého syna není moc nadšená. A aby toho nebylo málo, ani zbytek města Michelle nevítá s otevřenou náručí...



Co mě na Bunheads baví:
Prostředí taneční školy
Je to dost změna od všech seriálů, které sleduji - ať už nadpřirozené, hrdinské, nebo sitcomy. Bunheads je o baletkách. Michelle je tanečnice, spolu se svou tchýní Fanny vede taneční studio a děj se točí také kolem čtveřice jejich šestnáctilettých studentek. Všeobecně celé městečko Paradise je takové něžné, načančané, ženské a baletní...


Odkazy na moderní kulturu
To je něco, co mě na Bunheads baví a na Gilmorkách ne. Z jednoho prostého důvodu - v Bunheads jim rozumím. Gilmorky hrozně narážely na hlášky a situace z amerického dění té doby (tj. 2000 - 2007) a různé sitcomy od šedesátých do devadesátých let, kterým nemá běžný český pozorovatel mého věku šanci moc rozumět. Nebo alespoň já jim moc nerozuměla. Bunheads vycházeli 2012-2013, takže události ze světa znám, narážky na seriály a sitcomy chápu, protože jsem je viděla. No one takes Khaleesi's dragons!



Podobnost s Gilmorkami
Bunheads je, stejně jako Gilmorky je seriál o vztahu dvou žen - tady je to Michelle a Fanny. Michelle je prakticky Lorelai, Fanny nemusím ani moc zmiňovat, protože ji hraje Kelly Bishop (babička Emily). Odehrává se to v malém městečku, nápadně podobnému Starshollow. Soundtrack je tak hrozně podobný, že když v jednu chvilku zazněl, ptal se mě Muž, jestli zase koukám na Gilmorky. Ohledně té podobnosti jsem občas rozpačitá - na jednu stranu mě to baví, na druhou stranu mám pocit, že si jen Sherman-Palladino chtěla vynahradit, že jí poslední sérii Gilmorových děvčat sebrali a přesunuli na jinou stanici.


Co mě na Bunheads nebaví:
Návrat starých herců
Kromě Kelly Bishop, která má hlavní roli se v Bunheads objevuje spousta herců, kteří hráli vedlejší role v Gilmorkách - Todd Lowe (Zach), Sean Gunn (Kirk), Michael DeLuise (TJ), Chris Eigeman (Jason) a další. Co se prvně ukázalo jako milý detail se nakonec zvrhlo v dost otravnou věc, která vyvrcholila tím, že do seriálu přišla Liza Weil v roli Milly Stone, postavě nápadně podobné Paris Geller. Jak moc podobné? No, vezměte Paris, seberte jí Doyla, přidejte šest let a dítě a dostanete Milly Stone. To už jsem si říkala, jestli skutečně dokážou vytvořit nějaké nové postavy, nebo jestli jen jedou v těch, které se v Gilmorkách osvědčily.


Pouze jedna série
Jelikož seriál neměl takovou sledovanost, jaká se od něj očekávala, byl po první sérii zrušen. Což mě mrzí, protože bych jej (i přes fakt, že mě deptala Milly/Paris) ráda sledovala dál.


Bunheads rozhodně doporučím každému, kdo má rád Gilmorova děvčata, i pokud hledáte něco odpočinkového a nenáročného. Má to zajímavé postavy (i když občas obšlehnuté z Gilmorek), prostředí maloměsta, hezké baletky, spoustu půvabného tance a tylu a skvělé vtipné dialogy.

3 komentáře:

  1. To vypadá zajímavě! Gilmorky zbožňuju, díky za tip!

    OdpovědětVymazat
  2. WOOOHOOO! On někdo další zná v ČR Bunheads??? Nice! Pokud tě zaujala hlavní protagonistka Sutton Foster, tak doporučuju právě běžící seriál Younger.

    OdpovědětVymazat