úterý 24. března 2015

Cosplay za týden? Challenge accepted!

To si takhle brouzdáte vodami internetu v neděli odpoledne, když vám na zdi facebooku přistane upozornění, že za týden se koná Disney sraz v OC Černý Most. Je tam výstava kolem Disney, princezen a nějaký program a bylo by fajn jít se tam podívat v kostýmech a dělat radost malým dětem. Nápad krásný, ale má účast měla malý háček - mým jediným Disney cosplayem je hipster Ursula a tu děti definitivně nepoznají a navíc Myra sice chtěla jít v Ariel, ale chtěla si ušít modré šaty podle pohádky. Takže daná výzva zní - stihnu najít a stvořit Disney cosplay za necelý týden?
Plán zněl jasně a nebylo času nazbyt, takže jsem začala hledat. Požadavky byly jasné - nic, co zahrnuje příliš šití, moc velkou finanční investici a nic na co nemám vlasy, nebo paruku, protože ta do týdne opravdu nedojde.

1. Gothel - Na vlásku
Tu jsem zavrhla hned jak jsem u střihů koukla na kalkulaci látky - na její šaty bych potřebovala minimálně čtyři metry a navíc bych je chtěla ušít ze sametu, což jsou minimálně dvě stovky za metr. Příliš velká investice.


2. Belle - Kráska a zvíře 
Miluju Belle, je to jedna z mých nejoblíbenějších princezen a po jejím cosplayi pokukuji už hoooodně dlouho. I když bych zvolila ty obyčejné modré šaty místo žluté róby, stejně jsem narazila na dva problémy - mám moc tmavé vlasy a jsem moc oplácaná. Možná až zhubnu... =D


3. Vanellope - Raubíř Ralph
Nápad pěkný, ale byl mi vymluven hned jak Myrou, tak mým Mužem.


4. Esmeralda - Zvoník od Matky Boží
A tady jsem zase moc bílá. Ach jo.


V zoufalosti jsem jsem projížděla seznamy Disney filmů a hledala něco, čeho bych se mohla chytit a to něco přišlo. Věděli jste, že The Nightmare before Christmas od Tima Burtona oficiálně spadá pod Disney? Já ne. Ale teď to vím a cosplay je jasný - udělám Sally! Červenou paruku doma mám, boty a podkolenky také, jediné, co bude třeba koupit je trocha látky a nějaké modré punčochy! Takže postavu máme, zbývá realizace...


PONDĚLÍ:
Pondělní večer trávím u počítače s papírem a tužkou. Kreslím šaty, rozvrhávám látky a vzory. Pak se vrhnu na střihový papír a s pomocí krejčovského metru, trochy logiky a geometrie stvořím střih, který následně rozstříhám na kousky podle druhu látek. Ty si pak seřadím podle patřičných barev, abych věděla, kolik látky od každé koupit.


ÚTERÝ:
Jdeme s Myrou na lov látek. Platím dohromady necelé dvě stovky a to mám vše, co potřebuji. Myra tak úspěšná není, Mráz na Kamenické, ani Flex Tex nemají barvu, kterou potřebuje. Stavuji se ještě u ní doma pro modrou bodypaintingovou barvu. Na tu nakonec zapomenu a domů se dostanu o půlnoci, protože se zakecám.


STŘEDA:
Letím za Myrou do práce s její látkou, kterou jsem sehnala u Mráze na Vinohradech, vyzvedávám si barvu. Doma dělám make-up test a stříhám látku na kousky, víc toho nestíhám. Jsem naštvaná, protože punčochy jsou moc tyrkysové, k čemuž sice barvu mám, ale hrozně se mi výsledek nelíbí. Muž se mi pošklebuje, že vypadám jako Šmoulinka, tak na punčocháče kašlu s tím, že si ruce a nohy prostě taky nabarvím.


ČTVRTEK:
Náročný den v práci, takže doma jsem ráda, že nabarvím nastřižené kusy tak jak mají být. Umírám poměrně brzy.

PÁTEK:
Máme návštěvu a přes to sedám v kuchyni na podlahu a střídavě špendlím a sešívám. Puzzle jsou to šílené, ale k mému překvapení to jde snadno. Když obě části šatů sestehuji a vezmu poprvé na sebe, zjišťuji, že sedí jak ulité. Like a boss! Dělám prsní záševky, vsazuji rukávy, entluji kraje a vrhám se na zdobení. Rozhodla jsem se, že stehy na šatech nebudu lamácky malovat, ale našiju je černou vlnou, aby to hezky vypadalo. Hezky to vypadá, ale ač se to nezdá, trvá to tři hodiny. Jdu spát ve čtyři ráno, ale cosplay mám hotový.


SOBOTA:
Ráno se hezky nalíčím, nabarvím, obleču, nahodím paruku a jedu na sraz. Přijedu o čtyřicet minut později, protože IDOS kecá a s holkami následující tři hodiny procházíme OC Černý Most a na každém kroku se zastavujeme a fotíme s malými dětmi.


Sally, Ariel a Anna


Děti mě nepoznávají, rodiče mě nepoznávají, takže výběr kostýmu nebyl úplně ideální, ale užila jsem si to. A mohu si odškrtnou další challenge. A příště už udělám tu Gothel. A Belle... =D


2 komentáře:

  1. Samozřejmě, že tě děti ani rodiče nepoznávají, když Nightmare before Christmas v TV dycky běží někdy o půlnoci avizovaný jako horror :DD
    That´s actually sad..... >_>

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ještě s posunutým zvukem a blbými titulky. Je to hodně smutné, přitom je to tak krásná pohádka...

      Vymazat