středa 1. července 2015

Dobývání Edice Pevnost - Láska až za hrob

Přiznám se, že jsem si udělala trochu náskok a Lásku až za hrob jsem začala číst ještě před odstartováním této akce. Nicméně finišovala jsem dneska ráno v metru, takže se to nepočítá! A jak se mi tato kniha líbila?


Petra Hetešu máme u nás doma rádi. S Riellem žhavíme peněženky pokaždé, když v knihkupectví najdeme nějaký titul, co ještě nemáme, jeho knihy si od nás spolubydlící a kamarádi půjčují nejčastěji. Je to autor, u kterého si nečtete anotace, neptáte se, o čem kniha je - je to Heteša, to znamená, že to bude dobrý. A ani Láska až za hrob v tomto směru nezklamala.


Cameron Sodenbergerová je naprosto obyčejná studentka. No, obyčejná, pokud vynecháme fakt, že se jí díky výšce přezdívá Žirafa, je hvězdou univerzitního basketbalového týmu, nějak se netají konzumací různých zábavných chemikálií a že po ní jde FBI. O tom vlastně celá kniha je - FBI nahání studentku a nejde jim to tak snadno, jak si původně mysleli.


Co má Cameron za průšvih se vlastně dozvídáme hodně postupně a sporadicky - nabourala se do databáze FBI, má to něco společného s ročníkovou prací o masakru v Lewittonwn, federálové z toho šílí a snaží se všechny informace vymazat z povrchu zemského. Informace dostává čtenář po malých dávkách, což je výborné, protože budete celou knihu nádherně našponovaní, aby jste se už už dozvěděli, co že se to vlastně děje a proč FBI nasazuje všechny síly, aby po Baltimoru chytalo jednu cácorku. A ani u federálů to nejde úplně v klidu - podivné praktiky, chybějící informace a divné postupy vrtají hlavou agentu Jerradovi, takže se rozhodne se v tom vrtat.


Jestli už jste od Heteši nějaké romány četli, možná budete zklamaní, že Láska až za hrob neoplývá takovou spoustou břitkého humoru a sarkastických poznámek, jako jiné knihy. Nicméně dobře plynoucí napínavý děj a výborné dialogy vám to dostatečně vynahradí. Za sebe jen doporučuji dávat si pozor na jména - občas jsem měla problém orientovat se, o kom se vlastně zrovna mluví.



Závěrečné hodnocení: 9/10

PS: Kouří hlavní postava malborky? Ano.
PPS: Fotky nejsou nic extra, ale fotit cokoliv v tom našem doupěti po druhé hodině odpolední je za trest...

5 komentářů:

  1. Od Heteši jsem ještě nic nečetl (jen ukázky). Doma pár knížek mám jen jsem se k nim zatím nedostal což je škoda, protože vypadají bezva. Lásku až za hrob mám na "dobývání" připravenou taky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hetešu můžu rozhodně jen doporučit! Začni třeba se Sex, drogy & cyb´n´roll, nebo Fatal Virtual, to je oboje příjemný cyberpunk, moji favorité. ^^

      Vymazat
    2. Díky, zrovna Fatal Virtual mám. :)

      Vymazat
  2. Přiznám se, podle názvu bych po knize asi nesáhl, ale tvoje recenze mi celkem změnila pohled na věc. Vypadá to jako fajn rychlovka a od Heteši za sebou ještě nic nemám. Díky za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, název je trošku nešťastný, proto jsem po této knize doteď nesáhla. Docela odhalená slečna na obálce tomu také moc nepomáhá... XD Ale znám i horší případy - "Když přitažlivost selže" zní jako harlekýnka největšího rázu, ale přitom je to moc příjemné sci-fi. XD

      Vymazat